Service & Contact
Waarmee kunnen we u helpen?
- Ik heb een vraag
- Ik wil contact
- Ik wil gegevens inzien of wijzigen
- Ik wil schade melden
- Ik heb een noodgeval
Ik heb een vraag
Heeft u een vraag over uw verzekeringen of de dienstverlening van Aon? Bij de veelgestelde vragen vindt u antwoorden op vragen die wij regelmatig krijgen.
- Hoe hoog is mijn eigen risico?
-
Voor deze verzekering geldt in de meeste gevallen geen eigen risico. Vraagt u de verzekeraar om een advocaat in te schakelen voor een gerechtelijke of administratieve procedure terwijl dat niet verplicht is, dan moet u een eigen risico betalen van EUR 250,-.
- Wat is mijn gebruikersnaam?
-
Uw gebruikersnaam is het e-mailadres dat u bij ons heeft opgegeven.
- Ik wil graag een offerte ontvangen. Is dit mogelijk?
-
Nee, wij versturen geen (papieren) offertes. Onze premies zijn te berekenen op onze website en deze berekening kunt u zelf printen.
- Kan ik de incassodatum aanpassen?
-
Nee, dit is niet mogelijk. Wij incasseren premies elke maand op een vast moment.
- Tot welk bedrag zijn accessoires verzekerd?
-
Heeft u gekozen voor de uitbreiding accessoires, dan zijn de accessoires verzekerd tot een bedrag van EUR 5.000,-
- Wat is VRO-korting?
-
Als u de Voortgezette Rij Opleiding (VRO) heeft gevolgd bij Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV) krijgt u korting op uw premie. Vanaf de afgiftedatum van het certificaat ontvangt u 5 jaar lang 10% extra korting.
- Dekt mijn verzekering schade aan parket, laminaat of vloerbedekking?
-
Ja, deze schade is verzekerd. Maar alleen als uw parket, laminaat of tapijt niet is gelijmd of bevestigd is met spijkers of schroeven. In dat geval is de vloerbedekking onderdeel van uw woning. Deze schade valt dan onder uw woonhuisverzekering.
- Mag mijn partner ook gebruik maken van jullie verzekeringen met collectiviteitskorting?
-
Ja, uw partner kan ook gebruik maken van deze verzekering. U moet wel op hetzelfde adres staan ingeschreven. Bedoelt u de bonus-maluskorting? Deze is helaas niet overdraagbaar.
- Hoe hoog moet de schade zijn om hulp te krijgen bij mijn geschil?
-
Om voor rechtsbijstand in aanmerking te komen, moet de schade minimaal EUR 175,- zijn. Voor telefonisch advies van juristen van DAS geldt geen minimumbedrag. U kunt altijd contact opnemen met DAS voor telefonisch advies, ook voor lagere bedragen.
- Mijn kind studeert in een andere stad. Moet ik een aparte aansprakelijkheidsverzekering afsluiten?
-
Nee, kinderen die voor studie uitwonend zijn, zijn meeverzekerd als u een gezinsdekking heeft.
- Waar stuur ik mijn schadeformulier heen?
-
Het schadeformulier kunt u inscannen en e-mailen naar: av-schade@aon.nl
- Wanneer schrijven jullie premie af van mijn bankrekening?
-
Wij schrijven de premie rond de 25ste van elke maand af van uw bankrekening.
- Kan mijn verzekering direct ingaan?
-
Ja, uw verzekering kan vandaag nog ingaan. U kunt zelf de ingangsdatum kiezen. U ontvangt na de aanvraag een bevestigingsmail.
- Ben ik ook op mijn werk verzekerd?
-
Nee, op uw werk bent u niet verzekerd. Schade die u in uw vrije tijd veroorzaakt, kunt u wel melden.
- Hoe hoog is mijn eigen risico?
-
Er geldt een eigen risico van EUR 150,- per schade. Dit betekent dat u bij schade de eerste EUR 150,- zelf betaalt.
Bent u als eigenaar van de auto ouder dan 23 jaar en laat u uw auto besturen door iemand die jonger is dan 24 jaar? Dan geldt een eigen risico van EUR 400,-.
Maakt u geen gebruik van onze herstelservice? Dan geldt een extra eigen risico van EUR 500.-.
- Ik ga verbouwen. Is mijn woning dan ook verzekerd?
-
Ja, uw woning is dan ook verzekerd. Maar alleen voor schade door brand, ontploffing, blikseminslag en storm. U heeft tijdens uw verbouwing geen all risk dekking.
- Hoe kan ik een schade melden?
-
U kunt een schade melden via een online formulier of via uw digitale polismap. Meer informatie vindt u op de pagina 'Schade melden' op deze website.
- Ik heb bij mijn autoverzekering al een rechtsbijstandverzekering. Ben ik dan dubbel verzekerd?
-
Ja, met de module Verkeer zijn uw motorrijtuigen standaard meeverzekerd. U kunt de rechtsbijstandsdekking op uw autoverzekering stopzetten.
- Hoe lang is mijn caravan voor nieuwwaarde verzekerd?
-
Standaard vergoeden wij de nieuwwaarde wanneer de caravan gestolen of total loss is en de caravan niet ouder is dan drie jaar.
- Wat is mijn collectiviteitskorting?
-
De collectiviteitskorting wordt bepaald door het collectief waarbinnen uw verzekering valt.
- Wie bouwt er schadevrije jaren op?
-
De persoon die de verzekering heeft afgesloten is (verzekeringnemer).
- Moet ik uitrekenen wat de waarde van mijn bezittingen is?
-
Nee, dat is niet nodig. U heeft standaard garantie tegen onderverzekering. Zo komt u niet voor verrassingen te staan.
- Wat is mijn wachtwoord?
-
Uw wachtwoord kunnen wij niet zien. U kunt via de optie 'Wachtwoord vergeten' een nieuw wachtwoord aanvragen.
- Zijn kinderen ook verzekerd als zij zelfstandig op vakantie gaan?
-
Ja, kinderen kunnen gebruik maken van de reisverzekering als zij zelfstandig op vakantie zijn. Kinderen moeten wel inwonend zijn of door co-ouderschap elders in Nederland wonen. Ook kinderen die voor het volgen van een opleiding uitwonend zijn in Nederland, zijn verzekerd als zij zelfstandig op vakantie gaan.
- Is mijn auto ook verzekerd?
-
Nee, motorrijtuigen zijn niet verzekerd. Elektrische fietsen zijn dat wel.
- Een gezamenlijke reisverzekering voor Lat-relaties, kan dat?
-
Nee, dit kan niet. De verzekerden moeten op hetzelfde adres wonen.
- Hoe bouw ik schadevrije jaren op?
-
Voor ieder jaar dat u achter elkaar verzekerd bent geweest en geen schade heeft gehad, bouwt u een schadevrij jaar op. Wij gebruiken het aantal schadevrije jaren in de berekening van de premie. Hoe meer schadevrije jaren u heeft, hoe lager de premie.
Uw korting kan oplopen tot maximaal 80 procent.
Het aantal schadevrije jaren kunt u opvragen bij uw huidige verzekeraar. Hoeveel schadevrije jaren u heeft, leggen verzekeraars vast in een landelijke database (Roy-Data). Wij controleren of de schadevrije jaren die u heeft opgegeven, kloppen met het aantal in deze database. Een eventueel verschil kan ervoor zorgen dat wij de berekende premie moeten aanpassen. Wanneer er sprake is van schade kunt u schadevrije jaren kwijtraken. Dit is afhankelijk van de situatie.
- Is de premie die ik heb berekend op de website inclusief korting?
-
Ja, wij tonen op de website de premie inclusief collectiviteitskorting.
- Zijn mijn spullen in de tuin of schuur meeverzekerd?
-
Ja, de spullen in de schuur zijn meeverzekerd. Denkt u er wel aan om de schuur af te sluiten om het risico op diefstal te verminderen. Diefstal uit de tuin is beperkt verzekerd. Tuinstoelen en tuintafels zijn wel verzekerd, maar fietsen bijvoorbeeld niet.
- Ik verhuur mijn woning. Is die verzekerd?
-
Nee, wij verzekeren uw woning alleen als u daar zelf in woont. Een woning die u helemaal verhuurt aan anderen is niet verzekerd. Ook als u een deel van uw woning verhuurt, verzekeren wij de woning niet.
- Wie moet ik bellen als ik een geschil wil melden?
-
De gespecialiseerde juristen van DAS geven u advies en helpen u bij een conflict. Zij zijn te bereiken via telefoonnummer 020 – 65 18 888 .
- Hoe kom ik in Mijn Verzekeringen?
-
U kunt inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Uw gebruikersnaam is het door uzelf opgegeven e-mailadres. Uw wachtwoord heeft u eerder zelf aangemaakt. Bent u uw wachtwoord vergeten? Kies dan voor de optie 'Wachtwoord vergeten'.
- Ik woon in mijn caravan. Kan ik mijn caravan dan verzekeren?
-
Nee, u kunt alleen caravans en vouwwagens verzekeren die voor recreatie gebruikt worden.
- Ik wil een verzekering afsluiten. Wie moet mijn oude verzekering opzeggen?
-
Opzeggen dient u zelf te doen. Bij het aanvragen van uw nieuwe polis bieden wij een opzegbrief aan. Deze opzegbrief staat niet apart op onze website.
- Hoeveel dagen mag ik maximaal aaneengesloten op vakantie met de doorlopende reisverzekering?
-
U bent standaard verzekerd voor een reisduur van maximaal 60 dagen aaneengesloten. Als u dit aantal niet voldoende vindt, dan kunt u kiezen voor een reisduur van 180 of 360 dagen.
- Wat vergoedt mijn aansprakelijkheidsverzekering?
-
Uw aansprakelijkheidsverzekering dekt de schade die u of uw gezinsleden aan anderen veroorzaken. Denk bijvoorbeeld aan uw kind die een bal door de ruit van de buren schopt. De aansprakelijkheidsverzekering vergoedt de kosten van het vervangen van de ruit.
- Is het mogelijk om meerdere verzekeringen in één keer aan te vragen?
-
Nee, het is niet mogelijk om meerdere verzekeringen tegelijk aan te vragen. Wij stellen per verzekering specifieke vragen die u per aanvraag moet beantwoorden.
- Wie bouwt er schadevrije jaren op?
-
De persoon die de verzekering heeft afgesloten (de verzekeringnemer).
- Wat is het eigen risico?
-
Het eigen risico is EUR 150,- per gebeurtenis. Dat betekent dat u de eerste EUR 150,- zelf betaalt.
- Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?
-
Uw e-mailadres kunt u telefonisch wijzigen. U kunt hiervoor contact opnemen met de afdeling Klantenservice.
- Ik krijg korting via mijn werkgever. Hoe weten jullie dat ik echt werk voor deze organisatie?
-
Wij kunnen dit niet controleren. Wel kan er bij schade een probleem onstaan als blijkt dat u geen recht had op de berekende collectiviteitskorting.
- Is mijn motor ook verzekerd als iemand anders op mijn motor rijdt?
-
Ja, die persoon moet dan wel een geldig rijbewijs hebben. U moet die persoon bovendien toestemming hebben gegeven om op uw motor te rijden. Als iemand anders op uw motor een ongeluk veroorzaakt, kan dit wel gevolgen hebben voor uw schadevrije jaren. En dus voor de premie die u betaalt.
- Kan ik mijn verzekering beëindigen en wat is dan de opzegtermijn?
-
U kunt deze verzekering dagelijks opzeggen. Wij beëindigen uw verzekering 30 dagen later.
- Hoe bouw ik schadevrije jaren op?
-
Voor elk jaar dat u aaneengesloten verzekerd bent geweest en geen schade heeft gehad, bouwt u een schadevrij jaar op. Uw korting kan oplopen tot maximaal 80 procent. Wij gebruiken het aantal schadevrije jaren in de berekening van de premie. Als u meer schadevrije jaren heeft, is uw premie dus lager. Het aantal schadevrije jaren kunt u opvragen bij uw huidige verzekeraar.
Hoeveel schadevrije jaren u heeft, leggen verzekeraars vast in een landelijke database (Roy-Data). Wij controleren achteraf of de schadevrije jaren die u heeft opgegeven gelijk zijn aan het aantal in deze database. Een eventueel verschil kan ervoor zorgen dat wij de berekende premie moeten aanpassen.
Wanneer er sprake is van schade kunt u schadevrije jaren kwijtraken. Dit is afhankelijk van de situatie.
- Is het mogelijk om telefonisch een verzekering aan te vragen?
-
Nee, dat is niet mogelijk. Het is belangrijk dat u digitaal akkoord geeft voor een nieuwe verzekering. Ook moet u zelf antwoord geven op de vragen die wij verplicht zijn u te stellen.
- Ik heb een wijziging doorgegeven via Mijn Verzekeringen. Ben ik direct verzekerd?
-
U ontvangt na de wijziging een bericht in Mijn Verzekeringen. In dit bericht leest u of u verzekerd bent.
- Hoe weten jullie dat ik uit dienst ben? Controleren jullie dat?
-
Nee, wij controleren niet of u nog in dienst bent bij uw werkgever. Als u van baan verandert, moet u dit zelf aan ons melden. Wij kijken dan samen met u naar uw verzekeringspakket.
- Hoe hoog is mijn eigen risico?
-
Er geldt een eigen risico van EUR 100,- per schade. Dit betekent dat u bij schade de eerste EUR 100,- zelf betaalt. Is een bestuurder jonger dan 24 jaar, dan geldt een extra eigen risico van EUR 200,- per schade. Als u gebruik maakt van onze herstelservice verlagen wij uw eigen risico met EUR 100,-. Voor de dekking Wettelijke Aansprakelijkheid (WA) geldt geen eigen risico.
- Is het belangrijk om geneeskundige kosten mee te verzekeren?
-
Ons advies is om altijd de dekking geneeskundige kosten mee te verzekeren. Uw zorgverzekering vergoedt namelijk niet altijd alle geneeskundige kosten in het buitenland.
- Wat moet ik doen als ik in het buitenland een ongeluk krijg waarbij mijn caravan ernstig is beschadigd?
-
Bij ernstige materiële schade kunt u dag en nacht contact opnemen met de alarmcentrale van SOS International. Het telefoonnummer is 088 - 980 04 02, vanuit het buitenland (+31) (0)88 - 980 04 02.
- Waar is de aansprakelijkheidsverzekering geldig?
-
De aansprakelijkheidsverzekering heeft een wereldwijde dekking. U bent dus overal verzekerd, zolang u in Nederland woont. Gaat u in het buitenland wonen, dan kunt u in uw nieuwe thuisland een aansprakelijkheidsverzekering afsluiten.
- Ik kan niet inloggen. Ik heb gekozen voor de optie 'Wachtwoord vergeten', maar krijg de melding dat het e-mailadres onbekend is. Hoe kan dit?
-
Het kan zijn dat uw account nog niet is geactiveerd. Kies voor de optie 'Activatiemail kwijt'. Kunt u dan nog steeds niet inloggen? Neem dan contact op met onze Klantenservice.
- Zijn mijn kinderen ook meeverzekerd?
-
Ja, uw kinderen zijn meeverzekerd als u een gezinsdekking heeft. De kinderen zijn verzekerd zolang zij thuis wonen zijn of voor studie op kamers wonen. Op het moment dat zij op zichzelf gaan wonen en zelf de kost gaan verdienen, moeten zij een eigen aansprakelijkheidsverzekering afsluiten.
- Heb ik naast een caravanverzekering ook een reisverzekering nodig?
-
Een caravanverzekering verzekert de caravan en mogelijk de inboedel. Kleding en andere spullen in de caravan, vallen onder reisbagage. Als u deze zaken wilt meeverzekeren, dan heeft u een reisverzekering nodig.
- Moet ik mijn polisblad meenemen op vakantie?
-
Dat hoeft niet. Het polisnummer en alarmnummer heeft u wel nodig bij problemen. Zorg er dus voor dat u deze nummers altijd meeneemt op reis. Sla ze bijvoorbeeld ook op in uw mobiele telefoon.
- Is erfrecht ook meeverzekerd?
-
Ja, dit valt onder de basismodule Consument, Wonen, Sociale verzekeringen en Pensioen.
- Wat moet ik doen als ik mijn auto verkoop?
-
U moet dit aan ons melden. U kunt de verzekering via uw digitale polismap opzeggen. In het polisoverzicht kunt u de verzekering beëindigen. De wijzigingsdatum is de datum waarop het kenteken op naam van de nieuwe eigenaar is gezet. Via de knop “wijzigen” kunt u de gegevens van een eventuele nieuwe auto doorgeven.
- Zit ik een jaar vast aan een verzekering die ik afsluit?
-
Nee, u kunt uw verzekering opzeggen met een opzegtermijn van één maand. Ook het eerste jaar. Bij verkoop van een verzekerd object (bijvoorbeeld uw huis of auto) kunt u uw polis per datum van verkoop beëindigen.
- Mijn woning staat leeg. Moet ik dit doorgeven?
-
Ja, u bent verplicht om dit binnen twee maanden door te geven. Leegstaande woningen zijn kwetsbaar. Er kunnen lekkages ontstaan die pas laat worden opgemerkt. Of vandalen kunnen vernielingen plegen aan de woning. Vanaf het moment dat uw woning leegstaat, is deze daarom alleen verzekerd voor schade door brand, ontploffing, blikseminslag en storm.
- Hoe hoog is mijn eigen risico?
-
Er geldt een eigen risico van EUR 100,- per gebeurtenis. Dit betekent dat u bij schade de eerste EUR 100,- zelf betaalt. Er geldt geen eigen risico als u gebruik maakt van de herstelservice. Het eigen risico van EUR 100,- voor mobiele elektronica vervalt niet, ook al maakt u gebruik van de herstelservice.
Spullen die staan in een vrijstaande garage binnen 300 meter van uw woning zijn ook verzekerd. Voor schade aan deze spullen geldt een eigen risico van EUR 500,-. Als u gebruikt maakt van de herstelservice is het eigen risico bij schade aan deze bezittingen EUR 400,-.
- Moet ik het melden als ik met pensioen ga?
-
Nee, u hoeft ons niet op de hoogte te stellen als u met pensioen gaat. De verzekeringen kunnen ongewijzigd voortgezet worden.
- Kan ik kiezen voor een hoger eigen risico?
-
Ja, dat kan. U kunt kiezen voor een eigen risico van EUR 375,- of EUR 750,-. U betaalt dan minder premie. U kunt het eigen risico alleen verhogen als u WA + Uitgebreid Casco heeft.
- Wordt mijn premie ingehouden op mijn salaris?
-
Nee , de premie wordt niet ingehouden op uw salaris.
- Wie zijn er verzekerd onder de rechtsbijstandverzekering?
-
De personen die op uw adres zijn ingeschreven zijn standaard meeverzekerd.
- Ik heb bij mijn rechtsbijstandverzekering al een dekking voor verkeer. Heb ik een dekking voor rechtsbijstand nodig bij mijn motorverzekering?
-
Nee, bij de verkeersdekking op uw rechtsbijstandverzekering heeft u al dekking voor uw motor.
- Ik wil een nieuwe verzekering aanvragen, maar kan op dit moment niet inloggen. Wat moet ik doen?
-
U kunt zonder in te loggen een verzekering aanvragen op onze website. Deze nieuwe polis plaatsen wij in uw bestaande Mijn Verzekeringen.
- Wat moet ik doen als mijn auto naar de sloop gaat?
-
U moet dit aan ons melden. U kunt de verzekering via uw digitale polismap opzeggen. De wijzigingsdatum is de datum van afgifte van het vrijwaringsbewijs. Dit bewijs ontvangt u van het sloopbedrijf.
- Tot welke leeftijd zijn de kinderen meeverzekerd?
-
Er is geen leeftijdsgrens. Kinderen zijn meeverzekerd als zij inwonend zijn of voor een opleiding elders in Nederland wonen.
- Wat houdt All Risk in?
-
De inboedelverzekering verzekert schade aan spullen in uw woning veroorzaakt door bijvoorbeeld brand, inbraak of water. Plotselinge gebeurtenissen die u niet zelf in de hand had. Schade is niet altijd verzekerd, bijvoorbeeld als er opzet in het spel is. Ook slijtage is niet verzekerd.
- Zijn huisdieren meeverzekerd?
-
Ja, huisdieren zijn meeverzekerd als u deze particulier of als hobby houdt. Dit geldt niet alleen voor honden of katten, maar ook voor bijvoorbeeld paarden. Dieren die voor commerciële doeleinden worden gehouden, vallen niet onder deze verzekering.
- Moet ik mijn caravan verplicht verzekeren?
-
Nee, dit is niet verplicht.
- Wat houdt de nieuwwaarderegeling in?
-
Als u een nieuwe motor verzekert, dan is deze de eerste drie jaar verzekerd tegen de nieuwwaarde. Dit geldt alleen als u de eerste eigenaar van de motor bent. De motor mag bovendien niet ouder dan drie jaar zijn. Wij vergoeden de prijs van een nieuwe motor van hetzelfde model, type en uitvoering op het moment van de schade. De regeling geldt alleen als uw motor WA + Uitgebreid Casco is verzekerd. Deze regeling geldt voor motoren met een maximale cataloguswaarde van EUR 25.000,-.
- Ik heb een reisverzekering aangevraagd en ben nu ook verzekerd voor wintersport. Maar ik wil geen wintersportdekking. Kan dat?
-
De dekking voor wintersport is standaard inbegrepen in de basisdekking. U kunt deze reisverzekering niet zonder wintersportdekking afsluiten.
- Is mijn hele gezin verzekerd?
-
U kunt deze verzekering afsluiten voor één persoon of voor meerdere personen. In het laatste geval is uw hele gezin verzekerd.
- Ik woon in een huurhuis. Moet ik mij verzekeren tegen glasschade?
-
Soms is een verzekering voor glasschade onderdeel van uw huurcontract. Vraag als u twijfelt aan uw verhuurder wie schade aan glaswerk moet betalen. Bent u niet verzekerd? Dan is het verstandig om bij uw inboedelverzekering een aanvullende dekking voor glasschade af te sluiten.
- Zijn mijn zonnepanelen verzekerd?
-
Ja, zonnepanelen zijn standaard meeverzekerd bij de woonhuisverzekering.
- Hoe kom ik aan een groene kaart?
-
De groene kaart sturen wij na acceptatie van de verzekering. Bent u de groene kaart kwijt? Dan kunt u een nieuwe groene kaart via de digitale polismap aanvragen. Ga hiervoor naar het polisoverzicht en klik op de verzekering waarvoor u de groene kaart wil ontvangen.
- Ik heb bij mijn rechtsbijstandverzekering al een dekking voor verkeer. Heb ik een dekking voor rechtsbijstand nodig bij mijn autoverzekering?
-
Nee, bij de verkeersdekking op uw rechtsbijstandverzekering heeft u al dekking voor uw auto.
- Mogen mijn kinderen gebruik maken van de collectiviteitskorting?
-
Ja, kinderen onder de 27 jaar die thuis wonen of voor een studie uitwonend zijn, kunnen gebruik maken van deze verzekeringen met collectiviteitskorting.
- Voor welk bedrag ben ik verzekerd?
-
Wij werken niet met verzekerde bedragen. U krijgt bij ons de garantie tegen onderverzekering. Zo komt u nooit voor verrassingen te staan.
- In welke landen ben ik verzekerd?
-
Op de groene kaart staat in welke landen de verzekering geldig is.
- De verzekeringsnemer is overleden en het woonhuis staat te koop. Kan ik de aansprakelijkheidsverzekering opzeggen?
-
De erven zijn aansprakelijk voor eventuele schade die door de woning wordt toegebracht aan derden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een dakpan die van het huis waait. Wij adviseren u de verzekering pas op te zeggen als de woning is verkocht. U kunt de verzekering via e-mail of per post opzeggen.
- Mogen mijn ouders gebruik maken van mijn collectiviteitskorting?
-
Nee, helaas mogen ouders geen gebruik maken van uw collectiviteitskorting.
- Zijn mijn zonnepanelen ook verzekerd?
-
Ja, uw zonnepanelen zijn verzekerd wanneer u heeft gekozen voor de aanvullende dekking voor glasschade.
- Wat houdt de aankoopwaarderegeling in?
-
Als u een tweedehands motor heeft gekocht dan geldt er een aankoopwaarderegeling. Raakt uw motor binnen drie jaar total loss of wordt uw motor gestolen, dan keert uw verzekering de aankoopwaarde uit. Dat is het bedrag dat u heeft betaald voor uw motor. Deze regeling geldt bij de dekking WA + Uitgebreid Casco. De cataloguswaarde van de motor mag niet hoger zijn dan EUR 25.000,-.
- Hoe kan ik een verzekeringspasje aanvragen?
-
Wij geven geen pasjes uit. In noodgevallen heeft u uw polisnummer en alarmnummer nodig. Wij raden u aan om deze informatie op te slaan in uw mobiele telefoon of op te schrijven.
- Wat zijn de beveiligingseisen van mijn caravan?
-
Is de cataloguswaarde van uw caravan lager dan EUR 20.000? Dan kunt u volstaan met een wielklem of een koppelingsslot.
Is de cataloguswaarde van uw caravan hoger dan EUR 20.000? Dan moet u uw caravan beveiligen met een wielklem én een koppelingsslot.
Deze eisen gelden niet als u de caravan stalt in een (winter)stalling of schuur en als u de caravan niet op slot mag zetten volgens (brandweer)voorschriften. Bij schade moet dit wel aantoonbaar zijn. - Mijn kind is voor studie uitwonend, valt deze onder de aansprakelijkheidsverzekering?
-
Ja, zolang uw kind voor studie uitwonend is, valt hij onder de dekking van de aansprakelijkheidsverzekering.
- Mag ik zelf een advocaat kiezen?
-
Is de hulp van een advocaat verplicht om u in een procedure bij de rechter bij te staan? Dan mag u zelf bepalen welke advocaat wordt ingeschakeld. De kosten van externe hulp, zoals een advocaat, wordt vergoedt tot maximaal EUR 60.000. Is een advocaat in een gerechtelijke of administratieve procedure niet verplicht? Maar u wilt dat toch? Dan kan dat. De vergoeding is dan gemaximeerd tot EUR 10.000. Schakel niet meteen zelf een advocaat in, maar vraag altijd eerst toestemming.
- Hoe hoog is het bedrag dat mijn verzekering vergoedt?
-
Dat hangt af van de schade die u heeft en van wat er precies is gebeurd. Zijn er spullen gestolen, dan kunnen we aan de hand van bonnen de waarde bepalen. Of er komt een expert langs die bepaalt wat de waarde was van uw bezittingen. De waarde is onder andere afhankelijk van de ouderdom van uw bezittingen.
- Mijn zoon/dochter gaat met school naar het buitenland, is dit verzekerd?
-
Nee, dit is niet verzekerd. Alleen reizen met een recreatief karakter vallen binnen de dekking van deze verzekering.
- Voor welk bedrag ben ik verzekerd?
-
Wij werken niet met verzekerde bedragen. U krijgt bij ons de garantie tegen onderverzekering. Zo komt u nooit voor verrassingen te staan.
- Mag ik mijn schade overal laten herstellen?
-
Ja, wij raden u aan gebruik te maken van onze herstelservice. Die neemt al uw zorgen uit handen. Wij betalen rekeningen rechtstreeks aan het schadeherstelbedrijf. U hoeft niets zelf voor te schieten. Wel betaalt u zelf het eigen risico aan het herstelbedrijf. Kiest u voor een herstelbedrijf dat niet is aangesloten bij onze herstelservice? U betaalt een eigen risico van EUR 650,-. Bent u als eigenaar van de auto ouder dan 23 jaar en laat u uw auto besturen door iemand die jonger is dan 24 jaar? Dan is het eigen risico EUR 900,-.
- Mogen mijn broers/zussen gebruik maken van mijn collectiviteitskorting?
-
Nee, helaas mogen broers of zussen geen gebruik maken van uw collectiviteitskorting.
- Kan ik mijn verzekering beëindigen en wat is dan de opzegtermijn?
-
U kunt deze verzekering dagelijks opzeggen. Wij beëindigen uw verzekering 30 dagen later.
- Ik heb een auto geleend en schade veroorzaakt. Valt dit onder mijn aansprakelijkheidsverzekering?
-
Nee, dit moet verhaald worden op de autoverzekering van het betreffende voertuig.
- Wat is de wachttijd voor rechtsbijstand?
-
Bij de meeste rechtsbijstandverzekeringen krijgt u de eerste maanden geen juridische hulp. Deze rechtsbijstandverzekering kent geen wachttijd. U krijgt direct na het afsluiten hulp. Het conflict moet wel ontstaan zijn nadat u de verzekering afsloot.
- Vallen bijgebouwen onder de woonhuisverzekering?
-
Ja, bijgebouwen zijn meeverzekerd onder de woonhuisverzekering. Een garage die aan uw woning vastzit of op het terrein van uw woning staat, is standaard meeverzekerd. Staat uw garage niet op eigen terrein, maar wel binnen 300 meter van uw woning? Deze garage kunt u apart meeverzekeren. In dat laatste geval is de garage verzekerd tot EUR 20.000,-.
- Wat moet ik doen als ik mijn motor verkoop?
-
U moet dit aan ons melden. U kunt de verzekering via uw digitale polismap opzeggen. De wijzigingsdatum is de datum waarop het kenteken op naam van de nieuwe eigenaar is gezet. Via de knop “wijzigen” kunt u de gegevens van een eventuele nieuwe motor doorgeven
- Mijn zoon/dochter gaat een talencursus volgen in het buitenland, is dit verzekerd?
-
Nee, dit is niet verzekerd. Alleen reizen met een recreatief karakter vallen binnen de dekking van deze verzekering.
- Bieden jullie korting aan als ik meerdere verzekeringen afsluit?
-
Nee, wij geven geen korting aan klanten met meerdere verzekeringen. De korting zit standaard in uw premie verwerkt.
- Ik wil gebruik maken van de herstelservice. Bij welke garages kan ik de schade laten repareren?
-
Bekijk de lijst met schadeherstellers die zijn aangesloten bij de herstelservice.
- Tijdens mijn verhuizing staat mijn inboedel op twee verschillende adressen. Zijn spullen op beide verzekerd?
-
Ja, spullen zijn op beide adressen verzekerd voor een periode van 3 maanden. Let op: lijfsieraden en andere waardevolle bezittingen moeten zich op het adres bevinden waar u op dat moment woonachtig bent.
- Wat moet ik doen als mijn motor naar de sloop gaat?
-
U moet dit aan ons melden. U kunt de verzekering via uw digitale polismap opzeggen. In het polisoverzicht kunt u via de knop “wijzigen” de verzekering stopzetten. De wijzigingsdatum is de datum van afgifte van het vrijwaringsbewijs. Dit bewijs ontvangt u van het sloopbedrijf.
- Kan ik mijn verzekering beëindigen en wat is dan de opzegtermijn?
-
U kunt deze autoverzekering dagelijks opzeggen. Wij beëindigen uw verzekering 30 dagen later.
- Mijn zoon/dochter gaat studeren/stage lopen in het buitenland, is dit verzekerd?
-
Nee, dit is niet verzekerd. Alleen reizen met een recreatief karakter vallen binnen de dekking van deze verzekering.
- Ik woon in het buitenland. Kan ik ook een verzekering afsluiten?
-
U woont officieel in België of Duitsland? Gelukkig biedt Aon ook in deze landen uitstekende verzekeringen aan. Meer informatie via onderstaande contactgegevens.
Duitsland:
Tel: +49 (0)208 7006 1500
E-mail: info@privatversicherungplus.de
België:
Tel: +32 (0)3217 9801
Web: www.motoverzekeringen.be/home - Wat moet ik doen bij een verhuizing?
-
Verhuist u naar een nieuwe koopwoning? Sluit dan voor de nieuwe woning een nieuwe woonhuisverzekering af.
- Mijn zoon/dochter gaat vrijwilligerswerk doen in het buitenland, is dit verzekerd?
-
Nee, dit is niet verzekerd. Alleen reizen met een recreatief karakter vallen binnen de dekking van deze verzekering.
- Mijn overleden partner had recht op collectiviteitskorting. Mag ik gebruik blijven maken van deze verzekeringen?
-
Ja, de verzekering mag worden voortgezet door de weduwe, de weduwnaar, de levenspartner of kinderen onder 27 jaar van een overleden werknemer.
- Ik heb een woonhuisverzekering bij Aon. Heb ik glasdekking nodig op mijn inboedelverzekering?
-
Nee, dit is niet nodig. Bij de woonhuisverzekering is glas standaard meeverzekerd.
- Ik verhuis naar een nieuwe woning, maar mijn oude woning staat nog te koop. Wat moet ik doen?
-
Verhuist u naar een nieuwe koopwoning? Sluit dan voor de nieuwe woning een nieuwe woonhuisverzekering af. U kunt de oude verzekering aanhouden tot uw huis is verkocht.
- Hoe kom ik aan een groene kaart?
-
De groene kaart sturen wij na acceptatie van de verzekering. Wanneer u een andere motor koopt, sturen wij u per post een nieuwe groene kaart. Bent u de groene kaart kwijt? Dan kunt u een nieuwe groene kaart aanvragen via de digitale polismap. Ga hiervoor naar het polisoverzicht en klik op de verzekering waarvoor u de groene kaart wil ontvangen.
- Mijn kind studeert en woont op kamers. Valt de kamer onder onze inboedelverzekering?
-
Nee, deze valt niet onder uw inboedelverzekering. Uw kind moet een inboedelverzekering aanvragen voor de kamer.
- Ik wil met mijn kinderen op vakantie, maar zij staan ingeschreven op het adres van mijn partner. Zijn ze verzekerd?
-
Ja, uw kinderen zijn verzekerd als zij door co-ouderschap elders in Nederland wonen.
- In welke landen ben ik verzekerd?
-
Op de groene kaart staat in welke landen de verzekering geldig is.
- Kan ik mijn inboedel in een opslag bewaren en hoe lang zijn deze spullen dan verzekerd?
-
Ja, u kunt de inboedel maximaal 3 maanden in een opslag bewaren. Deze opslag moet wel afgesloten kunnen worden. Er is alleen dekking voor diefstal bij braak van buitenaf.
- Mag ik mijn schade overal laten herstellen?
-
Ja, dat mag. Het eigen risico wordt verminderd met EUR 100,- per schade als u gebruik maakt van onze herstelservice.
- Mag er iemand anders in mijn auto rijden?
-
Ja, u mag zelf bepalen wie er in uw auto rijdt. Bestuurders moeten wel in het bezit zijn van een geldig rijbewijs. Rijdt er regelmatig iemand anders in uw auto? Dan moet u dit aan ons melden.
Als andere bestuurders schade veroorzaken, gaat dit ten koste van uw schadevrije jaren en no-claim korting. Deze schade kan niet worden verhaald op een aansprakelijkheidsverzekering. - Ik heb schade door vandalisme. Is dit gedekt?
-
Schade door vandalisme wordt gedekt als u WA + Uitgebreid Casco (All risk) heeft. Denk hierbij aan afgetrapte spiegels, lek gestoken banden en krassen op de lak. Houd er wel rekening mee dat het claimen van dergelijke schade leidt tot een hogere premie.
Weet u niet wie de dader is, maar is de schade veroorzaakt door een ander motorvoertuig? Of is de dader niet verzekerd? In sommige gevallen komt u in aanmerking voor een schadevergoeding door het Waarborgfonds. Op de website van het Waarborgfonds vindt u hierover meer informatie.
- Ik wil gebruik maken van de herstelservice. Bij welke garages kan ik de schade laten repareren?
-
Vind een aangesloten herstelbedrijf op de website van Focwa.
- Waar vind ik de lijst met aangesloten herstellers?
-
U vindt de lijst met schadeherstellers op de pagina 'Schade melden' van deze website.
- Krijg ik een vervangende motor als ik gebruik maak van de herstelservice?
-
Ja, als uw motor wordt gerepareerd door een aangesloten herstelbedrijf. In dat geval krijgt u een andere motor zolang uw motor bij het herstelbedrijf staat. Vind een aangesloten herstelbedrijf op de website van Focwa.
- Ik heb een tweede auto. Welke schadevrije jaren worden hiervoor gehanteerd?
-
Schadevrije jaren worden opgebouwd per voertuig en gelden niet voor een tweede auto.
- Moet mijn motor op slot staan als deze in de stalling staat?
-
Heeft u WA + Beperkt Casco of WA + Uitgebreid Casco, dan moet uw motor altijd een ART klasse 4 goedgekeurd slot (zie http://www.stichtingart.nl) hebben. Ook in de stalling moet uw motor op slot staan.
- Kan ik mijn verzekering beëindigen en wat is dan de opzegtermijn
-
U kunt deze verzekering dagelijks opzeggen. Wij beëindigen uw verzekering 30 dagen later.
- Wat zijn de beveiligingseisen die gelden voor mijn motor?
-
Beveiligingseisen zijn afhankelijk van de waarde en leeftijd van uw motor. U vindt de beveiligingseisen die gelden voor uw motor op uw polisblad.
- Hoe hoog is mijn eigen risico?
-
Om u een woonhuisverzekering aan te bieden met een zeer lage premie, geldt er een eigen risico. Het eigen risico is EUR 150,- per gebeurtenis. Dit betekent dat u de eerste EUR 150,- per gebeurtenis zelf betaalt. Bij schade door storm is het eigen risico EUR 250,- per gebeurtenis. U heeft geen eigen risico als u gebruik maakt van de herstelservice.
- Ik heb schade door vandalisme. Is dit gedekt?
-
Schade door vandalisme wordt gedekt als u WA + Uitgebreid Casco (All risk) heeft. Denk hierbij aan afgetrapte spiegels, lek gestoken banden en krassen op de lak. Houd er wel rekening mee dat het claimen van dergelijke schade leidt tot een hogere premie.
Weet u niet wie de dader is, maar is de schade veroorzaakt door een ander motorvoertuig? Of is de dader niet verzekerd? In sommige gevallen komt u in aanmerking voor een schadevergoeding door het Waarborgfonds. Op de website van het Waarborgfonds vindt u hierover meer informatie.
- De All Risk dekking, wat houdt dat in?
-
De woonhuisverzekering verzekert schade door plotselinge en onvoorziene gebeurtenissen die u niet zelf in de hand had.
- Welke risico's zijn verzekerd?
-
Als u overlijdt door een ongeval, betaalt de verzekeraar het afgesproken bedrag. Als u door een ongeval blijvend invalide wordt, betaalt de verzekeraar een percentage van het verzekerde bedrag.
- Wat zijn uw verplichtingen bij een ongeval?
-
Als u door een ongeval wordt getroffen, bent u, verplicht om de verzekeraar hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen. Dat moet uiterlijk binnen drie maanden.
Ook moet u zich zo spoedig mogelijk onder geneeskundige behandeling stellen. Dat kan op kosten van de verzekeraar en bij een door de verzekeraar aangewezen instelling. U bent ook verplicht alle benodigde gegevens te verstrekken en alle vragen naar waarheid te beantwoorden. Als u bent hersteld, dan laat u dat zo snel mogelijk aan de verzekeraar weten. Verzekeraars moeten in staat worden gesteld een medisch onderzoek te laten verrichten.
- Waarom zou ik een ongevallenverzekering afsluiten?
-
De kosten die er na een ongeval ontstaan kunnen vaak erg hoog zijn. Denk aan kosten voor aanpassingen in uw woning. Ook na overlijden door een ongeval kan een extra geldbedrag nodig zijn om alle extra kosten te betalen. Met een ongevallenverzekering ontvangt u een uitkering na een ongeval waarbij een verzekerde blijvend invalide raakt of overlijdt. De verzekering geldt thuis, in het verkeer, in de vakantie en tijdens werkzaamheden.
- Wat wordt er onder een ongeval verstaan?
-
Onder een ongeval verstaan wij een onverwachte gebeurtenis die leidt tot letsel aan lichaam en/of geest. Als gevolg van dit letsel raakt de verzekerde permanent invalide of komt te overlijden. Het letsel moet medisch vast te stellen zijn. De verzekering geeft ook dekking voor andere gebeurtenissen. De volledige omschrijving leest u in de polisvoorwaarden.
- Waar is de ongevallenverzekering geldig?
-
De ongevallenverzekering heeft een wereldwijde dekking.
- Wat is verzekerd?
-
Bij overlijden door een ongeval wordt het voor overlijden verzekerde bedrag uitgekeerd. Bij volledige of gedeeltelijke invaliditeit wordt de uitkering vastgesteld op een percentage van het verzekerde bedrag. In de polisvoorwaarden staat hoe dit percentage wordt bepaald.
- Wat is niet verzekerd?
-
Naast de algemene uitsluitingen zoals molest, fraude of bedrog geeft deze verzekering geen dekking voor situaties zoals opzet, misdrijf, wedstrijden met motorvoertuigen en gebruik van alcohol of verdovende middelen. Het volledige overzicht wat niet verzekerd is leest u in de polisvoorwaarden.
- Tot welke leeftijd kan een verzekering worden afgesloten?
-
Voor uzelf of uw partner is de maximale aanvangsleeftijd 69 jaar. Een kind mag maximaal 26 jaar oud zijn.
- Bij welke leeftijd eindigt de verzekering?
-
De verzekering eindigt aan het einde van het verzekeringsjaar waarin de verzekerde 75 jaar is geworden. Wordt een verzekerd kind 27 jaar? Dan eindigt de verzekering voor dat kind aan het einde van het verzekeringsjaar waarin het kind 27 jaar is geworden.
- Tot welke leeftijd zijn kinderen meeverzekerd?
-
Kinderen zijn meeverzekerd tot het einde van het verzekeringsjaar waarin het kind 27 jaar is geworden.
- Zijn uitwonend studerende kinderen ook meeverzekerd?
-
Ja, kinderen die in Nederland uitwonend zijn voor een studie zijn meeverzekerd. De verzekering loopt tot het einde van het verzekeringsjaar waarin het kind 27 jaar is geworden.
- Wat zijn bijzondere sporten?
-
Bijzondere sporten zijn sporten op sneeuw en ijs, bergsport, luchtsport, watersport en andere sporten met een meer dan normaal risico. De volledige beschrijving leest u in de polisvoorwaarden.
- Kunnen Bijzondere sporten worden meeverzekerd?
-
Ja, u kunt de verzekering uitbreiden met de dekking Bijzondere sporten.
- Ik rijd motor. Is dit risico meeverzekerd?
-
Ja, het risico van motorrijden is gewoon meeverzekerd.
- Zijn risicovolle beroepen uitgesloten?
-
Nee, alle beroepen zijn verzekerd. Wel moet u een verandering van het beroep doorgegeven.
- Moet ik een verandering van mijn beroep doorgeven?
-
Ja, een verandering van het beroep moet u binnen 30 dagen na die verandering doorgeven. De verzekeraars beoordelen dan het risico van het nieuwe beroep. Als het risico groter is geworden kan de verzekering worden aangepast of worden opgezegd.
- Ben ik ook op mijn werk verzekerd?
-
Ja, als het beroep verzekerd is bent u ook tijdens het werk verzekerd.
- Als ik dubbel verzekerd ben, krijg ik dan de premie terug die ik betaald heb?
-
Nee, als u dubbel verzekerd bent, krijgt u geen premie terug. De verzekeraar heeft in die periode namelijk wel risico gelopen.
- Ik heb een schadeverzekering voor inzittenden bij mijn autoverzekering. Is dat hetzelfde als een ongevallenverzekering?
-
Nee, bij een ongevallenverzekering krijgt u een vast bedrag uitgekeerd. Bij de inzittendenverzekering krijgt u als gevolg van een ongeval met de verzekerde auto, de daadwerkelijke schade uitgekeerd.
- Wat zijn de verplichtingen na een ongeval?
-
U moet het ongeval zo snel mogelijk melden. Daarnaast moet u alle informatie aan verzekeraars geven en alle vragen naar waarheid beantwoorden. De volledige beschrijving van uw verplichtingen leest u in de polisvoorwaarden.
- Kan ik de verzekering ook afsluiten als ik in het buitenland woon?
-
Nee, u moet in Nederland wonen. Verhuist u naar het buitenland? Dan eindigt de verzekering zodra u niet meer in Nederland woont.
- Kan ik mijn verzekering beëindigen en wat is dan de opzegtermijn?
-
U kunt deze verzekering dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van een maand.
- Heb ik bedenktijd na het afsluiten van de ongevallenverzekering?
-
Als u de verzekering niet wilt, laat u dit dan binnen 14 dagen na ontvangst van de polis weten. Wij beëindigen uw verzekering dan kosteloos.
- Worden er poliskosten in rekening gebracht?
-
Nee, bij het afsluiten, tussentijds wijzigen of beëindigen van de ongevallenverzekering worden geen poliskosten in rekening gebracht.
Ik wil contact
Aon Verzekeringen
U kunt Aon Verzekeringen telefonisch bereiken op werkdagen tussen 08:30 en 18:00 uur.
010 - 448 8875
Neem via e-mail contact op met Aon Verzekeringen. Wij beantwoorden uw vraag zo spoedig mogelijk.
verzekeringen@aon.nl
Aon Verzekeringen
Postbus 1919
3000 BX Rotterdam
Arbeidsongeschiktheid
Telefonisch contactU kunt Loyalis telefonisch bereiken
045 - 579 6009
Neem via e-mail contact op met Loyalis.
verzekeringen@loyalis.nl
Loyalis
Postbus 4881
6401 JR HEERLEN
www.loyalis.nl
Zorgverzekering
Telefonisch contactU kunt CZ telefonisch bereiken
088 - 555 7777
Voor specifieke telefoonnummers en andere contactinformatie van CZ kunt u terecht op de pagina's over de zorgverzekering.
Naar zorgverzekeringIk wil gegevens inzien of wijzigen
U wilt een nieuwe groene kaart aanvragen, polisvoorwaarden bekijken, uw verzekering aanpassen, facturen inzien, adresgegevens veranderen of een verzekering opzeggen?
Bellen of e-mailen is niet nodig. Ga naar Mijn Verzekeringen en het is zo geregeld.
InloggenMijn Verzekeringen
Ik wil schade melden.
U vindt de juiste telefoonnummers en formulieren op onze schade-pagina.
Naar Schade meldenIk heb een noodgeval
Neem bij ernstige ongelukken of medische noodgevallen contact op met onze Alarmcentrale.
Deze is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.
U kunt ons telefonisch bereiken op:
088 - 980 0402
Vanuit het buitenland:
(+31) (0)88 - 980 0402